Zadání
Oslovili nás nové car sharingové firmy a alternativní taxi služby, které hledaly efektivnější, rychlejší a univerzálnější platformu pro výplatu svých řidičů, distributorů a zaměstnanců údržby a podpory a my jsme jim jako řešení připravili napojení Karetní peněženky na jejich mzdový a účetní systém..
Ideální řešení
Požadavkem bylo mít systém na okamžitou výplatu všech typů transakcí včetně denních a měsíčních odměn na jednotlivé účty držitelů a zaměstnanců.
Mezi další požadavky patřila také možnost mít před-aktivované platební karty k dispozici pro nové zaměstnance a také možnost rychlé aktivace a přidělení zaměstnaneckého ID čísla pro automatizovanou správu výplaty mezd a odměn.
Předpoklady pro úspěch
Karetní peněženka představuje komplexní ekosystém pro výplatu mezd včetně předplacené dobíjecí karty Mastercard, kterou je možné díky real-time API propojit s aplikacemi, které řidiči využívají k lokalizaci auta, objednání a zaplacení jízdy. Karetní peněženka pak zajistí, že je řidič, či zaměstnanec vyplacen okamžitě po skončení směny, nemusí tedy čekat na výplatní termín a má peníze ihned k dispozici.
Klíčové výhody řešení
Peníze, které se dobíjí na Karetní peněženku, mohou být díky široké síti Mastercard okamžitě použity k platbám i online nákupům a samozřejmě mohou být také vybrány z bankomatu. Řidič má navíc díky aplikaci Karetní peněženky veškeré výdaje pod kontrolou. Online aplikace poskytuje rychlý přístup k zůstatku a výpisům z karty i chytré přehledy o jednotlivých typech výdajů. Pokud řidič kartu ztratí nebo je mu odcizena, může ji v aplikaci ihned zablokovat a následně mu bude vydána nová karta.
Karta je nastavená na roční kumulativní limit 700,000 Kč a je možné ji dobíjet I z jiných zdrojů. Náš systém vyplácení přes Karetní peněženku je mezi řidiči velmi populární, a my jsme rádi, že můžeme naši technologii poskytnout i dalším operátorům.
Úspěch poskytnutého řešení
Zrychlení procesů: V rámci porovnání předchozích řešení a nově nabídnuté integrace Karetní Peněženky došlo díky okamžité možnosti vydat, přidělit a využívat karty, k zrychlení integrace nových zaměstnanců o celých 5 dnů.
Ekonomický přínos řešení: U části zaměstnanců, u kterých byla odměna vyplácená formou hotovosti došlo kromě markantního zrychlení vyplácení prostředků také k vyšší efektivitě v přepočtu k původním nákladům o celých 225 Kč na jednoho zaměstnance měsíčně.
Efektivita využití pracovní doby: Oddělení lidských zdrojů získalo díky automatizaci okamžitou úsporu v podobě 16 hodin měsíčně, které ušetřilo díky automatizovanému řešení vyplácení denních odměn v rámci hromadné výplaty denních bonusů. U měsíčních odměn a integraci nových zaměstnanců došlo také k úspoře času více než 6 hodin. Při průměrné hodinové mzdě HR managementu ve výši 280 Kč se jedná o úsporu ve výši 72.000 Kč ročně a také došlo k výraznému zefektivnění dalších procesů.